wtorek, 28 stycznia 2014

Konfitura cebulowa, camembert i rukola - czyli połączenie idealne!

Ach! Odkrycie ostatnich dni! Konfitura z czerwonej cebuli, która skradła mi serce i podbiła kubeczki smakowe od pierwszego kęsa! Kilka dni temu wybrałam się do Czeskiego Filmu; miejsca, gdzie serwują czeskie piwo, wyświetlają czeskie (i nie tylko) filmy oraz raczą takimi oto rarytasami. Gdy polecono mi grzanki z camembertem i słodką cebulą od razu zrezygnowałam z niekrytym grymasem na twarzy. Zresztą 'konfitura cebulowa' nie brzmi zbyt apetycznie. No ale dobra, odważyłam się, zwracam honor, i zajadam ze smakiem! Przyznam się, że pierwsze podejście zrobiłam już przy śniadaniu, lecz zanim się zorientowałam po tostach zostały okruszki. Teraz powtórka przy kolacji, z 2 razy większej porcji cebuli i 2 razy większym apetytem. Na pewno posmakuje amatorom camemberta/ oscypka z żurawiną. Pasuje do wszelkiego rodzaju serów i nie tylko!


Karmelizowana czerwona cebula
tosty z konfiturą cebulową, camembertem i rukolą






Składniki:
  • 500g czerwonej cebuli
  • 5 łyżek ciemnego octu balsamicznego
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • szczypta soli
  • oliwa
  • woda lub wino do podlania (białe, czerwone - bez różnicy)


Sposób przygotowania:

1. Cebulę drobno pokroić - w kostkę lub cienkie paski (?! :-)). Dodać szczyptę soli i podsmażyć na           rozgrzanej oliwie przez ok. 5 min.
2. Dodać miód i cukier, smażyć chwilę.
3. Dodać ocet balsamiczny oraz pół szklanki wody/ wina. Dodać sok z cytryny.
4. Cebulę dusić przez ok. 50 min. W międzyczasie w razie potrzeby podlewać wodą/ winem.

Cebula musi być gładka i miękka, nie chrupiąca. Należy ją dusić do czasu, aż przybierze ciemną barwę, wyparuje nadmiar wody, a cebula będzie delikatna.

Podawać np. na tostach z camembertem i rukolą.

Smacznego!












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz